Skyresponse fortsätter att växa och rekryterar ny utvecklingschef i Luleå

Larmhanteringsbolaget Skyresponse är inne i en intensiv tillväxtfas och har det senaste året fördubblat sin omsättning, utökat andelen strategiska partneravtal och haft en stark utveckling av sina lösningar inom Personal Care och Personal Security på den nordiska marknaden. Bolaget har det senaste året dubblat antalet antal medarbetare och förstärker nu sin organisation ytterligare genom rekryteringen av Marita Ekblom som blir ny ledare och utvecklingschef för kontoret i Luleå.

Marita kommer närmast från Tieto där hon hade rollen som Head of Product Services & Delivery Management inom hälso- och sjukvårdssektorn. I den rollen har Marita ansvarat för en enhet inom Tieto som levererar hälso- och sjukvårdsprodukter och moderna informationssystem för framtidens sjukvård. Hon har även haft tidigare arbetat hos Ericsson. Marita innehar också rollen som ordförande i IT-branschrådet i Luleå.

– Vi är otroligt glada att få välkomna Marita till vårt team, säger Martin Reidevall, CEO Skyresponse. Hennes långa erfarenhet av produktutveckling, från såväl hälso- och sjukvårdssektorn som Telecom, kommer bidra starkt till att skapa skalbarhet när bolaget går in i nästa fas.

– Jag ser fram emot min nya roll hos Skyresponse och bli en del av detta dynamiska företag inom den växande IoT-marknaden”, säger Marita Ekblom. Genom min kompetens och erfarenhet av IT och produktutveckling har jag rätt bakgrund för att hjälpa Skyresponse i deras fortsatta tillväxtresa.

För mer information, vänligen kontakta:

Martin Reidevall, CEO Skyresponse
Tfn: +46 (0) 70 695 60 14